Jak złożyć reklamacje?
Strona główna » Jak złożyć reklamacje?
Jak złożyć reklamację?
Wszystkie reklamacje dotyczące produktów lub sklepu internetowego możesz złożyć:
- pisemnie na adres: ul. Skłodowskiej-Curie 3, 80-210 Gdańsk;
- w formie elektronicznej za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: [email protected];
Przesłanie lub zwrot produktu w ramach reklamacji może nastąpić na adres: ul. Skłodowskiej-Curie 3, 80-210 Gdańsk.
Co napisać w reklamacji?
Zaleca się podanie w opisie reklamacji:
(1) informacji i okoliczności dotyczących przedmiotu reklamacji, w szczególności rodzaju i daty wystąpienia nieprawidłowości lub braku zgodności z umową;
(2) żądania sposobu doprowadzenia do zgodności z umową lub oświadczenia o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od umowy lub innego roszczenia; oraz
(3) danych kontaktowych składającego reklamację – ułatwi to i przyspieszy rozpatrzenie reklamacji.
Wymogi podane powyżej mają formę jedynie zalecenia i nie wpływają na skuteczność reklamacji złożonych z pominięciem zalecanego opisu reklamacji. W razie zmiany podanych danych kontaktowych przez składającego reklamację w trakcie rozpatrywania reklamacji zobowiązany jest on do powiadomienia o tym Sprzedawcy.
Do reklamacji mogą zostać załączone przez składającego reklamację dowody (np. zdjęcia, dokumenty lub produkt) związane z przedmiotem reklamacji.
Możemy także zwrócić się do składającego reklamację z prośbą o podanie dodatkowych informacji lub przesłanie dowodów (np. zdjęcia), jeżeli ułatwi to i przyspieszy rozpatrzenie reklamacji przez nas.
Kiedy otrzymasz odpowiedź na reklamację?
Sprzedawca ustosunkuje się do reklamacji niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia jej otrzymania.
Gdzie znajdziesz regulacje prawne dotyczące reklamacji?
Podstawa i zakres odpowiedzialności za zgodność produktu z umową są określone powszechnie obowiązującymi przepisami prawa, w szczególności w Kodeksie Cywilnym, Ustawie o Prawach Konsumenta oraz ustawie o świadczeniu usług drogą elektroniczną z dnia 18 lipca 2002 r. (Dz.U. Nr 144, poz. 1204 ze zm.).
Mamy dwa rodzaje odpowiedzialności za zgodność produktu z umową:
- ustawową Sprzedawcy – jest to odpowiedzialność wynikająca z przepisów prawa, poniżej znajdziesz szczegółowe informacje, gdzie jest ona uregulowana, tej odpowiedzialności nie można wyłączyć w przypadku konsumentów;
- umowną (np. gwarancja udzielana przez gwaranta) – jest to odpowiedzialność dodatkowa, ma zastosowanie w przypadku, gdy dany produkt jest objęty np. gwarancją. Gwarancja może być udzielona przez inny podmiot niż Sprzedawca (np. przez producenta). Szczegółowe regulacje dotyczące odpowiedzialności na podstawie gwarancji znajdziesz w karcie gwarancyjnej lub w innym miejscu dotyczącym udzielenia gwarancji;
Poniżej znajdziesz szczegółowe regulacje dotyczące odpowiedzialności Sprzedawcy na podstawie przepisów prawa – w zależności od rodzaju produktu (rzecz ruchoma, treść lub usługa cyfrowa) oraz w zależności od daty zawarcia umowy (do 2022 r., czy od 2023 r.):
Postanowienia dotyczące reklamacji produktu – rzeczy ruchomej – zakupionego przez Klienta na podstawie umowy sprzedaży zawartej ze Sprzedawcą do dnia 31. grudnia 2022 r. określają przepisy Kodeksu Cywilnego w brzmieniu obowiązującym do dnia 31. grudnia 2022 r., w szczególności art. 556-576 Kodeksu Cywilnego. Przepisy te określają w szczególności podstawę i zakres odpowiedzialności Sprzedawcy względem Klienta, jeżeli sprzedany produkt ma wadę fizyczną lub prawną (rękojmia). Sprzedawca obowiązany jest dostarczyć Klientowi produkt bez wad. | Postanowienia dotyczące reklamacji produktu – rzeczy ruchomej (w tym rzeczy ruchomej z elementami cyfrowymi), z wyłączeniem jednak rzeczy ruchomej, która służy wyłącznie jako nośnik treści cyfrowej – zakupionego przez Klienta na podstawie umowy sprzedaży zawartej ze Sprzedawcą od dnia 1. stycznia 2023 r. określają przepisy Ustawy o Prawach Konsumenta w brzmieniu obowiązującym od dnia 1. stycznia 2023 r., w szczególności art. 43a – 43g Ustawy o Prawach Konsumenta. Przepisy te określają w szczególności podstawę i zakres odpowiedzialności Sprzedawcy względem konsumenta, w razie braku zgodności produktu z umową sprzedaży. | Postanowienia dotyczące reklamacji produktu – treści lub usługi cyfrowej lub rzeczy ruchomej, która służy wyłącznie jako nośnik treści cyfrowej – zakupionego przez Klienta na podstawie umowy sprzedaży zawartej ze Sprzedawcą od dnia 1. stycznia 2023 r. lub przed tym dniem, jeżeli dostarczanie takiego produktu miało nastąpić lub nastąpiło po tym dniu określają przepisy Ustawy o Prawach Konsumenta w brzmieniu obowiązującym od dnia 1. stycznia 2023 r., w szczególności art. 43h – 43q Ustawy o Prawach Konsumenta. Przepisy te określają w szczególności podstawę i zakres odpowiedzialności Sprzedawcy względem konsumenta, w razie braku zgodności produktu z umową sprzedaży. |
Opinie o Atopicin - od naszych klientów
Wypróbowałem wiele produktów, ale ich działanie miało różny skutek. Zwykle przestawały być efektywne po dłuższym czasie stosowania. Byłem więc sceptyczny do próbowania kolejnej nowości, ale nie żałuję, że się zdecydowałem. Atopicin to prawdziwa rewolucja! Solidnie nawilża, chroni, koi i delikatnie natłuszcza. Skóra nie swędzi, nie jest zaczerwieniona i podrażniona – Aleksander
Uwielbiam Atopicin za działanie, długotrwałe efekty, rzeczywistą odbudowę i regenerację podrażnionej skóry i za naturalny skład. Zaczęłam od stosowania kosmetyków do mycia i pielęgnacji ciała. Niedawno zdecydowałam się na wypróbowanie linii do twarzy i jestem zachwycona. Dolegliwości AZS są zminimalizowane i całkowicie nieodczuwalne. Podrażnienia ukojone, a skóra cudownie odżywiona – Magdalena
Linia kosmetyków Atopicin jest doskonała. Koją podrażnienia, nawilżają i natłuszczają, a przy tym nie mają ciężkiej, tłustej konsystencji. Przygodę z Atopicin zacząłem od balsamu do mycia ciała, który okazał się rewelacyjny. Następnie zdecydowałem się na pozostałe produkty. Widzę i czuję ogromną różnicę w kondycji skóry całego ciała, co potwierdza również mój dermatolog – Grzegorz
Kosmetyki Atopicin zasugerował mi dermatolog, jako uzupełnienie terapii AZS. Produkty działają szybko likwidując swędzenie i podrażnienia. Atopicin to najlepsze rozwiązanie dla mojej wrażliwej skóry, która dodatkowo jest podatna na zapychanie. Ogromnym plusem linii Atopicin jest jej skład, który uwielbiam – Julita
Atopicin to jedyne kosmetyki z dostępnych na rynku, które poradziły sobie z moją wymagającą skórą. Są delikatne, leciutkie i co najważniejsze bezpieczne dla mojej skóry. Oprócz AZS borykam się z alergią na wiele składników, która ujawnia się podrażnieniem i wypryskami. Atopicin działa wszechstronnie, łagodząc wszystkie skórne zmiany. Solidnie nawilża, koi świąd, natłuszcza, ale nie przetłuszcza. W przypadku zaostrzenia AZS łagodzi również uczucie pieczenia. Dzięki serii Atopicin mogę normalnie funkcjonować – Justyna